Drobné fyzické příjemnosti II – masáž nohou

Amatérská masáž nohou, pravidelná, častá, vzájemně dopřávaná, to je k nezaplacení. Obzvláště dojde-li na nějaké životní období, kdy na společné erotické intimnosti není zrovna dvakrát nálada nebo nejsou fyzicky možné (nemoci, úrazy, operace, poporodní časy…). V takových obdobích je důležité na fyzickou lásku úplně nezanevřít, ale praktikovat ji jinak. Musíte najít způsoby, jak si vzájemně dělat dobře. Tohle je pro mnoho lidí zrovna jeden z nich.

Masáž a vůbec péče o nohy druhého člověka má velkou symboliku – že Ježíš umýval nohy svým učedníkům ví snad každý, ale v rámci očistných rituálů se to objevuje i v jiných kulturách. Každopádně je to obrovský projev lásky a úcty. Je to z lásky poskytnutá služba, a to s jediným cílem – aby druhému bylo příjemně, aby si pěkně odpočinul.

Konkrétní provedení může být různé – od rituální masáže vymazlené do nejmenších detailů přes obyčejnou expresní masáž u televize až po super expresní namazání suchých unavených nohou před usnutím. Jediné, co je vždycky potřeba dodržet kvůli zakódované lidské úchylce na symetrii je, abyste zhruba stejnou (jakoukoliv) péči věnovali oběma nohám.  

Jestli jste masáž nohou ještě nikdy nedělali, mám pro vás pár tipů. Nemusíte se tím vůbec řídit nebo vás zaujme jen něco. Začít můžete taky klidně jen tak, že nohy budete intenzivně hladit, to svede fakt každý. Když budete chtít, můžete si najít na internetu i nějaký přesný postup, ale jestli nemáte nějaké profesionální masérské ambice, řekla bych, že je lepší improvizovat a vyzobat třeba jen některé konkrétní prvky. Časem budete třeba přidávat, obměňovat a více experimentovat. Co se týče tlaku a síly jakou použít – musíte s nohou zacházet pevně a tlačit tak akorát. Ten druhý vám řekne. Když to bude moc, bude to bolet, kdyby to bylo zase málo, bude ho to lechtat.

Základ jsou umyté nohy. Buď můžete dotyčnému opečovávanému připravit malou teplou lázeň a nohy mu umýt vlastnoručně (to je tedy masáž nohou se vším všudy) nebo požádat, aby tak učinil sám (rychlejší a jednodušší verze).

Další důležitá věc: osoba masáž přijímající se musí pohodlně uvelebit. Do sedačky nebo na postel, jak je libo. Uvolněte nohy, povolte kolena. Je-li to možné, vypodložte kolena polštářem nebo složenou dekou. Uvelebte se pokud možno co nejlépe i vy, kdo masáž provádíte. Seďte rovně a nezapomeňte zhluboka a volně dýchat.

Připravte si mazání – olej, krém nebo tělové mléko. Buď nějaký speciální masážní olej nebo v podstatě cokoliv, co má doma každá žena k péči o tělo nebo na ruce. V případě oleje to hned ze začátku nepřehánějte s množstvím, aby ruce nebyly moc kluzké, měli byste pak problém nohu pořádně pevně polapit. Spíš postupně přidávejte, podle toho, jak to bude kůže vstřebávat. V rámci nějakého speciálního pečujícího rituálu bych možná doporučila olej trochu nahřát, je to moc příjemné. Ale není to vůbec nutné, zvlášť děláte-li to poprvé nebo ještě nejste tak zkušení, nekomplikujte si to.

Nejdříve se s nohou „seznamte“ a uvolněte ji. Jednou rukou ji chyťte pevně nad kotníkem, druhou obejměte prsty a horní část chodidla a dělejte kroužky v kotníku. Pak špička / fajfka s vaší dopomocí a jemným tlakem. Přejeďte po celém chodidle od paty k prstům a zpět, několikrát sem tam. Navzájem se tak jakoby naladíte.

Obecná doporučení: v palcích máte největší sílu, tak je pořádně využijte. Pevně chyťte nohu a chodidlo pořádně propracovávejte, promněte celé chodidlo, od paty k prstům. Dělejte kroužky kolem kloubů a paty. Když jste u paty, nahmatejte a jemně promasírujte achillovku. Tam je často hodně napětí.

Prsty: zajeďte do všech mezer mezi prsty. Až trochu povolí, vjeďte všemi svými prsty mezi prsty masírované nohy, je to moc příjemné. Zakvedlejte nohou sem tam, dobrý hmat na uvolnění nohy v kotníku. Vůbec věnujte prstům speciální pozornost, jeden po druhém i všechny najednou je ohněte a zatlačte zase zpátky, promněte je a vytahujte. Soustřeďte se na palce – obejměte je do dlaně a vytahujte je jakoby z kloubu, ohýbejte a zase zpět do protitahu. Majitel masírované nohy vám řekne, jakou silou můžete – jedná-li se o mužskou nohu, chce to vyloženě sílu. Možná uslyšíte lupání a praskání – pokud nebolí, je to jedině dobře.

Další dobrý prvek: sevřete jednu ruku v pěst a použijte ji jako takové velké razítko – po celé délce chodidla vyvíjejte tlak proti klenbě, od paty k prstům a zpět. Oblast klenby chodidla je dobré promnout pořádně svými palci. Když je chodidlo dobře uvolněné, budete cítit, jak se klenba automaticky choulí dovnitř.

Nezapomeňte promnout i nárt a kotník, krouživými pohyby nebo jinak. Zajeďte i nad kotník a aspoň trochu se pověnujte i lýtkovému svalu.

Jemná masáž nohou by neměla bolet. Pokud bolí, chtělo by to konzultaci u odborníka – ortopeda nebo fyzioterapeuta. Obecnou kontraindikací nějaké intenzivní masáže je těhotenství (míněna spíše pokročilejší fáze), cukrovka a vysoký krevní tlak. Velmi jemná masáž by ale neměla vadit ani v těchto případech.

Reflexní zóny na chodidlech

Chodidla a refelxní zóny – masáž nohou je blahodárná pro zdraví celého těla

*