Je libo více potěšení a rozkoše?

Citlivost těla a sexuální vzrušení
  • Fotografie
  • Unsplash.com
  • Autor
  • Loverotika
  • Zdroj
  • Goop.com

Stres, pres, napětí a tlaky z všedního běhu otupují citlivost našeho těla. Sice toho tímhle permanentním tréninkem sneseme fakt hodně (obvykle než se úplně složíme), ale postupně to snižuje naši schopnost prožívat potěšení, rozkoš nebo slast. Nejdřív na rozkoše a slasti „nemáme čas“, postupem času zjistíme, že to někde vázne, i když si nakrásně čas uděláme. Když se s tím cíleně nic nedělá, napojení na příjemné prožitky se navazuje čím dál tím hůře – a někdo, chudák, už necítí vůbec nic.

Nedávno jsem narazila na skvělý článek od Michaely Boehm, kterou považuji za jednu z největších odbornic na intimitu a sexualitu vůbec na světě. Kdo umí anglicky, směle se pusťte do originálu – článek vyšel ve slavném internetovém magazínu Goop (odkaz níže).

V tomto článku píše Michaela právě o tom, jak stres naše smyslové tělesné vnímání celkově otupuje a vysvětluje, proč se mnohdy veškeré snahy a praktikování všemožných sexuálních technik může klidně míjet účinkem – a frustrovat nás ještě víc.

Napětí a stres se v těle ukládá, na citlivých místech vytváří bloky a energie pak neproudí tak, jak by měla. A to je důvod, proč musíme tělo na vnímání příjemných prožitků nejprve připravit – celkově uvolnit, naladit.

Čím více napětí v těle, o to méně jsme schopni cítit cokoliv, a obzvlášť potěšení. Pro erotické a smyslné prožitky je zásadní uvolněná páteř a celá dolní část těla. Michaela Boehm

„Jak dlouhé hodiny prosedíme za stolem, trávíme spoustu času u počítače a hlavním způsobem naší komunikace je text, veškerá aktivita a energie probíhá v hlavě. A čím víc toho prosedíme a čím víc jsme převážně v hlavě, tím více napětí se nám v těle kumuluje – bolesti zad a krční páteře, bolesti hlavy, to všechno jsou obvyklé příznaky, že se v horní části těla hromadí příliš mnoho energie. S rostoucím stresem klesá citlivost těla. Čím více napětí v těle, o to méně jsme schopni cítit cokoliv, a obzvlášť potěšení. Pro erotické a smyslné prožitky je zásadní uvolněná páteř a celá dolní část těla. I kdyby jen kvůli fyzické úrovni, protože prokrvení pánevní oblasti je ke vzrušení nutné. Na úrovni emocionální je to pak důležité proto, že bez spojení se sebou samým se nemohu pořádně spojit ani s druhým. A příčinou nedostatku libida z energetického pohledu je nedostatek cítění a spojení s vlastním tělem.“, píše Michaela.

Trvalý stres tedy škodí nám všem, mužům i ženám. Na ženy ten tlak padá ovšem ještě více, muži totiž většinou dokážou vypnout a vyčistit si hlavu, potřebu fyzického potěšení si nenechají vzít. My ženy chceme zvládnout všechno – být perfektní manželky, milenky, matky, profesionálky v práci, hospodyně, chceme se realizovat a samy sebe rozvíjet – těch rolí a úkolů je hodně a dny prostě nejsou nafukovací. Výsledek je, že jsme v neustálém presu. Milování a dosažení orgasmu mnoho žen pojímá jako jeden z dalších „úkolů“, což zní dost hrozně. Vytyčte si lepší cíl – zvýšit citlivost svého těla – a to ostatní pak přijde vlastně samo nebo rozhodně snáz.

„…Jakákoliv snaha donutit tělo ke vzrušení za každou cenu mu přináší jen další napětí, takže abychom aspoň něco cítili, je zapotřebí intenzivnější a silnější stimulace. Sexuální potěšení se dá „trénovat“, jsme lidé a k učení na základě opakování jsme stvořeni. Nejlépe ale tak, že zjistíme, co přesně zvyšuje naše „základní“ potěšení a co naopak snižuje napětí, a uděláme si z toho rituál – nejlépe každodenní (nebo alespoň třikrát týdně). Tak můžete poměrně rychle zlepšit svou tělesnou vnímavost a schopnost reagovat.“

Tipy Michaely Boehm – jak navrátit citlivost tělu a vnést do života více potěšení:

  • Místo lokální sexuální stimulace se soustřeďte na smyslové vnímání, fyzické prožitky a pocit celkové pohody. Napojte se na sexuální potěšení přes všechny fyzické smysly. Dejte s něco lahodného, jídlo nebo pití, a pořádně si to vychutnejte. Přičichněte ke květině, nechte se opojit vůní a obdivujte její krásu. Zajděte si na procházku do přírody nebo doma vytvořte krásnou atmosféru. Jen tak, pro sebe. Namasírujte si tělo vonnými oleji, dejte si koupel a před jakoukoliv sexuální aktivitou si rozhýbejte tělo – ať už sama nebo s partnerem.

Denni-ritual-slasti

  • Hýbejte se a soustřeďte se na ne-lineární pohyby. Všimněte si, že mnoho našich každodenních pohybů, včetně cvičení, je založeno na přímém cílení, švihu nebo přesném úhlu. Věnujte čas tomu, že do běžné praxe přidáte i hladké, ladné, nestrukturované pohyby. To jde buď spontánním tancem bez choreografie nebo jen tak rozvlňte boky, páteř, ruce, jakoukoliv část těla, bez jakéhokoliv plánu. Nechte prostě inteligenci svého těla, aby vás vedla. Tam, kde v těle začínáte cítit příjemné pocity, si hrajte se střídáním napětí / uvolnění. A nechte pohybu volný průběh, aby mohl pocity rozkoše ještě zesílit.

Poteseni-smyslu

  • Najděte si čtení nebo videa, která vás vzrušují. Ženská těla jsou stvořena k učení na základě odezvy a splynutí. Prožitek potěšení inspirovaný četbou nebo tím, že vidíme vzrušení jiných žen, probouzí celé tělo a zesiluje vzrušení. Udělejte si průzkum a materiály, které ve vašem tělo vzbuzují příjemné vzrušující pocity, zařaďte do osobní „knihovničky“ pro případ potřeby.

Sexy-inspirace01

  • Vytvořte si každodenní rituál péče o své tělo. A to může být tanec na oblíbenou písničku po příchodu z práce, sprcha, koupel nebo masáž rukou při sledování televize. Cokoliv. Po troškách a často mívá daleko lepší účinky než si jednou týdně naplánovat jógový nebo hýčkací den. Potěšení a rozkoš je naše nejpřirozenější právo, ale tak jako je tomu u kterékoliv činnosti, musí se kultivovat a přivolávat. A i drobná péče udělá hodně!

Rozkos-vune-poteseni

Zdroj: Goop.com (http://goop.com/the-secret-to-erotic-sensation-sexual-fulfillment/)

*