Spěte nazí!

  • Autor
  • Loverotika
  • Fotografie
  • Robert Raszczynski
    Flickr.com

Spíte oblečení? To je škoda, protože spánek v nahém stavu má mnoho pozitivních účinků na naše celkové zdraví a zdravý láskyplný vztah jakbysmet.

Navzdory ročnímu období nebo možná právě proto, vždyť kůže na kůži (mimo jiné) příjemně zahřívá, pro vás máme dobrý tip, jak zabít hned několik zásadních much jednou ranou:

  • zlepšit kvalitu spánku
  • prohloubit intimitu ve vztahu (a zvýšit pravděpodobnost spontánního sexuálního kontaktu)
  • podpořit produkci přirozených blahodárných látek v těle
  • ušetřit

Vše výše uvedené je vědecky dokázáno. Vezměme to na přeskáčku, od konce.

Ušetříte, to je snad jasné. Za pyžama, košilky, košile a jiné noční oblečky. Krom pořizovacích nákladů ušetříte i za praní všech těch nočních oblečků. A ušetříte i za různé antistresové léčebné výlohy viz níže.

Intimita. Zajímáte-li se o spokojené dlouhodobé vztahy, intimita se skloňuje ve všech pádech. Cíl je intimitu, nebo-li fyzickou a psychickou blízkost, podporovat, prohlubovat a hýčkat co to jen jde. Neznám mnoho intimnějšího než spát s někým bez oblečení, nejlépe pod jednou peřinou. Kontakt kůže na kůži je příjemný a potřebný. Zvyšuje erotické dusno, které je v dlouhodobých vztazích perfektním kořením a pravděpodobnost jakéhokoliv sexuálního i nesexuálního kontaktu výrazně roste.

Čistě vědecky, tělo si fyzický kontakt přímo žádá a dostane-li se mu jej, královsky se odmění. Doteky, mazlení nebo přímo milování výrazně zvyšuje produkci oxytocinu – hormonu lásky, který působí např. i proti bolesti, uklidňuje, navozuje pocit bezpečí a jistoty. Vyšší hladina oxytocinu je slibný úvod ke spánku, spánek je pak hlubší, ráno se cítíme více odpočatí.

Když jsme u těch hormonů, to zdaleka není všechno… Nahota a pořádný spánek příznivě ovlivňuje také hladinu kortizolu, kterou máme vlivem všudypřítomného stresu až moc často zvýšenou. My jsme vlastně neustále ve střehu a ve stresu. A to není dobré ani pro naše fyzické tělo, ani pro psychiku. Když spíme nazí, tělo si samo udržuje optimální teplotu a dokáže hladinu kortizolu snáze regulovat – a tím pádem mód „jde o život“ aspoň na pár hodin vypnout.

Pak je tu ještě melatonin a růstový hormon, další dobré látky působící blahodárně na naše zdraví. Opět tu jde o tělesnou teplotu. Když spíme oblečení, tělo má tendenci se přehřívat, čímž dochází k poklesu melatoninu (hormon regulující cykly spánku a bdění) a nižší tvorbě růstového hormonu (HGH – kromě růstu má na starost i mnoho dalších metabolických procesů, v těle funguje jako „elixír mládí“, ovlivňuje fyzický výkon, nervový systém atd.). Jak tělo stárne, začíná s melatoninem i růstovým hormonem HGH trochu šetřit. Chceme-li si uchovat mládí co nejdéle, je dobré učinit taková opatření, která doplňování těchto látek co nejvíce podporují. V případě hormonu HGH jde o spáne, jindy jej tělo nedoplňuje. Spát nahá nebo nahý přece zas tak náročné není. Nejen že oblečení spíme kvalitativně hůř, ale ještě ke všemu rychleji stárneme! A tloustneme! (Pokles HGH má za následek mimo jiné i úbytek svalové hmoty a pokles fyzického výkonu na úkor příbytku tuku.). A to nechceme!

A pak je tu stará dobrá obyčejná volnost, úplná volnost… Přes den kalhotky, boxerky, slipy, podprsenky… Dopřejme všem bránám rozkoše a slasti trochu volnosti a pohodlí, nechme je volně dýchat! Budou v dobré kondici.

Vědci jednoznačně doporučují: spěte nazí!

(Aspoň někdy…)

*