Spěte nazí, je to zdravé!

Spíte oblečení? To je škoda, protože spánek v nahém stavu má mnoho pozitivních účinků na naše celkové zdraví a zdravý láskyplný vztah jakbysmet.

Spát nahý / á má hned několik pozitivních účinků:

  • zlepšit kvalitu spánku
  • prohloubit intimitu ve vztahu (a zvýšit pravděpodobnost spontánního sexuálního kontaktu)
  • podpořit produkci přirozených blahodárných látek v těle
  • ušetřit

Vše výše uvedené je vědecky dokázáno. Vezměme to na přeskáčku, od konce.

Ušetříte, to je snad jasné. Za pyžama, košilky, košile a jiné noční oblečky. Krom pořizovacích nákladů ušetříte i za praní všech těch nočních oblečků. A ušetříte i za různé antistresové léčebné výlohy viz níže.

Intimita. Zajímáte-li se o spokojené dlouhodobé vztahy, intimita se skloňuje ve všech pádech. Cíl je intimitu, nebo-li fyzickou a psychickou blízkost, podporovat, prohlubovat a hýčkat co to jen jde. Neznám mnoho intimnějšího než spát s někým bez oblečení, nejlépe pod jednou peřinou. Kontakt kůže na kůži je příjemný a potřebný. Zvyšuje erotické dusno, které je v dlouhodobých vztazích perfektním kořením a pravděpodobnost jakéhokoliv sexuálního i nesexuálního kontaktu výrazně roste.

Čistě vědecky, tělo si fyzický kontakt přímo žádá a dostane-li se mu jej, královsky se odmění. Doteky, mazlení nebo přímo milování výrazně zvyšuje produkci oxytocinu – hormonu lásky, který působí např. i proti bolesti, uklidňuje, navozuje pocit bezpečí a jistoty. Vyšší hladina oxytocinu je slibný úvod ke spánku, spánek je pak hlubší, ráno se cítíme více odpočatí.

Když jsme u těch hormonů, to zdaleka není všechno… Nahota a pořádný spánek příznivě ovlivňuje také hladinu kortizolu, kterou máme vlivem všudypřítomného stresu až moc často zvýšenou. My jsme vlastně neustále ve střehu a ve stresu. A to není dobré ani pro naše fyzické tělo, ani pro psychiku. Když spíme nazí, tělo si samo udržuje optimální teplotu a dokáže hladinu kortizolu snáze regulovat – a tím pádem mód „jde o život“ aspoň na pár hodin vypnout.

Pak je tu ještě melatonin a růstový hormon, další dobré látky působící blahodárně na naše zdraví. Opět tu jde o tělesnou teplotu. Když spíme oblečení, tělo má tendenci se přehřívat, čímž dochází k poklesu melatoninu (hormon regulující cykly spánku a bdění) a nižší tvorbě růstového hormonu (HGH – kromě růstu má na starost i mnoho dalších metabolických procesů, v těle funguje jako „elixír mládí“, ovlivňuje fyzický výkon, nervový systém atd.). Jak tělo stárne, začíná s melatoninem i růstovým hormonem HGH trochu šetřit. Chceme-li si uchovat mládí co nejdéle, je dobré učinit taková opatření, která doplňování těchto látek co nejvíce podporují. V případě hormonu HGH jde o spáne, jindy jej tělo nedoplňuje. Spát nahá nebo nahý přece zas tak náročné není. Nejen že oblečení spíme kvalitativně hůř, ale ještě ke všemu rychleji stárneme! A tloustneme! (Pokles HGH má za následek mimo jiné i úbytek svalové hmoty a pokles fyzického výkonu na úkor příbytku tuku.). A to nechceme!

A pak je tu stará dobrá obyčejná volnost, úplná volnost… Přes den kalhotky, boxerky, slipy, podprsenky… Dopřejme všem bránám rozkoše a slasti trochu volnosti a pohodlí, nechme je volně dýchat! Budou v dobré kondici.

Vědci jednoznačně doporučují: spěte nazí!

(Aspoň někdy…)

Kvalitní spánek, nahota, pozitivní účinky

*